Koji su to biznisi/poslovi otporni na recesiju?

Sad je to već svima očito – recesija je stigla. Opet.

Što je recesija?

Pad ekonomskih aktivnosti koji prati i pad dohotka, povećanje nezaposlenosti te pogoršanje opće ekonomske klime i koji traje barem 6 do 18 mjeseci.
I recesija 2008. je službeno trajala 18 mjeseci.
Od 1854. bilo je 33 recesije.

Što je depresija?

Ozbiljniji, drastičniji pad gospodarstva koji traje godinama. Zadnja depresija je bila 1929.

Možemo li se uopće i kako pripremiti za recesiju?

Znam sad je „kasno“ za neke savjete, ali za inače da znate i dobro je uvijek živjeti i poslovati tako:

• Izađite iz dugova (onih koji služe za prekomjernu potrošnju, a ta je potrošnja iznad vlastitih mogućnosti). Napomena – ekonomisti uvijek savjetuju use other people’s money to grow your business, ali to je druga tema.

• Uštedite za fond za hitne slučajeve (koji pokriva 3 do 6 mjeseci naših troškova).

• Smanjite maksimalno svoje troškove – uvijek je dobro upravljati svojim novcem, voditi budžet, a ne da novac upravlja nama te razlikovati potrebe i želje i znati što nam je zaista važno i nužno.

• Ulažite u svoje znanje i vještine i redovno stječite nove jer se tržište rada kontinuirano mijenja. Sjetite se samo koliko danas zanimanja postoji, a koja nismo mogli ni zamisliti prije par godina.

• Kreirajte više vrsta prihoda, idealno i pasivnih.

Ok, ušli smo u recesiju, a koji su biznisi otporni na recesiju?

Iskustva prethodnih recesija pokazuju da su sljedeće industrije u najmanjoj mjeri podložne padu:

Hrana i piće, alkohol (pivo, vino) slatkiši
Kozmetika
Popravci
Čišćenje
IT
Zdravlje/Farmaceutika
Usluge za starije
Zabava (kino, kazališta)
Usluge za kućne ljubimce
Odjeća, obuća za djecu
Second hand – trgovine rabljenih stvari
Edukacija
Pisanje životopisa
Virtualni asistenti
Grupne kupovine
Knjigovodstvo i porezno savjetovanje
Terapeuti

Pogrebna poduzeća (smrt je jedina sigurna)
Odvjetnici
Kondomi – u teškim vremenima manje se odlučujemo na djecu, no seksualne aktivnosti su u tijeku
Matchmaking/dating – ljudi uvijek traže ljubav
Affordable luxury – luksuz koji si možemo priuštiti

Ukratko SVE NUŽNO I SVE ŠTO ŠTEDI NOVAC.

Dobro, ali toga već svega ima, reći ćete, a i velika je konkurencija.
Ok, možete li ponuditi nešto brže, bolje, jeftinije, jednostavnije, s boljom uslugom, na drugačiji način?

A MARKETING. PRODAJA. KVALITETA USLUGE?

MARKETING u recesiji?

Treba li Vam marketing? Itekako, i to agresivan.

PRODAJA?

Najvažnija vještina i inače u biznisu je da znate prodavati. Ako dosada niste naučili, krajnje je vrijeme da to svladate. Bez prodaje nemamo biznis nego hobi.

Što je ključ uspjeha i u recesiji? KVALITETA USLUGE.
Recesija predstavlja teška vremena, ljudi tada posebno cijene kompanije koje ih tretiraju prijateljski i uz koje se osjećaju dobro i posebno.

Dakle, IMA LI NADE, ima li SMISLA SADA NEŠTO SPAŠAVATI/POKRETATI?

Evo nekoliko firmi nastalih u vrijeme recesija pa sami zaključite!

1876. General Electric
1939. Hewlett-Packard
1954. Burger King
1957. Hyatt Corporation
1973. Federal Express
1975. Microsoft
1980. CNN i 2008 Uber, Airbnb

Tajne njihovog uspjeha unatoč vanjskim okolnostima?

Fokus na kvalitetu usluge i pomaganje kupcima – rješavanje njihovih problema, zadovoljavanje potreba.

Uvijek su ista pravila, uvijek je ista suština posla. Uvijek je ista svrha posla – riješiti problem kupcu!

Fokus na kupce, sistematizacija poslovanja, briljantna IZVEDBA, korištenje moderne tehnologije, dobri ljudi (često jeftiniji u recesiji) preuzimanje rizika, vidjeti prilike gdje drugi odustaju i na kraju, ali ne i najmanje važno – DOBAR LEADERSHIP.

Da bi se bilo što promijenilo prvo se moramo promijeniti MI.

Zaključak, moramo transformirati biznis, a to ćemo učiniti tako da prvo transformiramo sebe.

Što to točno znači? Detaljnije na mom osobnom BLOGU

 

Kristina Ercegović, Business Cafe, Žene i novac, poduzetnica i spisateljica

www.kristinaercegovic.com

 

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *