Kako uspješno ući u cipele svojih zaposlenika?

Koliko se uspješno možemo staviti u tuđu poziciju?

Moći uspješno ući u cipele različitih ljudi koje vodimo jedna je od najvažnijih vještina lidera.

Često zanemarujemo činjenicu da se naša osobna vizija može razlikovati, a često se i razlikuje, od osobnih vizija ljudi koje vodimo, stoga je nužno razumjeti njihove točke gledišta.

Ovladavanje nekom točkom gledišta zahtijeva vrijeme i usmjereni napor.

Uzmimo za primjer izazov komuniciranja promjena kada Kompanija 1 preuzima Kompaniju 2.

Kompanija 1 treba iskomunicirati preuzimanje kako svojim „starosjediocima“  tako i „novopridošlicama“ iz Kompanije 2. Zaposlenici dviju kompanija nerijetko imaju oprečne poglede na preuzimanje.

Kako bi se oblikovala strateška komunikaciju prema ciljanoj publici, korisno je poruke strukturirati uz pomoć tehnike ovladavanja točkama gledišta – u tri koraka:

Prvi korak: Opisati publiku, napisati skicu poruka, skicirati sadašnje/željeno stanje

  • opišite publiku koju trebate uvjeriti u što više detalja
  • napišite skicu poruka koje mislite koristiti za uvjeravanje (ne nužno s točke gledišta publike)
  • skicirajte sadašnje i željeno stanje onako kako ih vi vidite

Drugi korak: Popisati što znate i što ne znate te utvrditi preklapanje

  • Navedite sve što vam je poznato o aktualnoj promjeni
  • Navedite sve nepoznanice aktualne promjene
  • Navedite ono što vaša publika zna o aktualnoj promjeni
  • Navedite ono što je vašoj publici nepoznato o aktualnoj promjeni
  • Utvrdite preklapanje onoga što vam je poznato i što vaša publika treba i želi znati (iz opisa u 1. koraku)

Treći korak: Oblikovati svoje strateške poruke s fokusom na preklapanje

Uključivši gledište publike u narativ za promjenu, lider se približava onima koje želi uvjeriti.

Zaposlenici osjećaju vlasništvo nad svojim idejama te pokazuju veću predanost zajedničkim ishodima kada su njihove ideje saslušane i priznate. Jednosmjerna komunikacija s vrha bez traženja i razmatranja povratnih informacija zaposlenika nije dostatna za pokretanje kolektivnih napora. Štoviše, može djelovati demotivirajuće i potkopati liderove napore.

Svaki zaposlenik je kotačić promjene. Nemojte to zaboraviti.

O kvaliteti liderove strateške komunikacije će ovisiti hoće li se kotačići zavrtjeti u željenom smjeru – i koliko brzo.

 

Nataša Ivanković, organizacijski psiholog & coach

ivankovic.natasha@gmail.com

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *