7 savjeta kako zadržati mir

Upravo nam se događa više kriznih stanja u kratkom vremenu. Većini prvi puta u životu. Pandemija koronavirusa, potres, požar – tko zna što nas još čeka? Nažalost, većinu toga nije moguće predvidjeti i primorani smo pronaći neke svoje načine i mehanizme da postignemo i sačuvamo mirnoću duha i tijela u ovim trenucima. Događaju se stvari veće od nas samih, posve izvan naše kontrole. Ali iz svake situacije moguće je nešto naučiti. Upitajte se: Što ja mogu naučiti iz ovoga što nam se događa?

Sedam načina kako zadržati mir u kriznim trenucima:

  1. Fizička aktivnost

Svaka fizička aktivnost smanjuje razinu stresa, pomaže organizmu da se riješi kortizola (hormona stresa). Najbolje bi bilo svako jutro napraviti intenzivnu tjelovježbu, trening u kojem ćete se dobro oznojiti. To će vam omogućiti pročišćavanje organizma od stresa, potaknut će izlučivanje dopamina (hormona koji donosi osjećaj zadovoljstva i nagrade) te također serotonina (hormona sreće) i ubrzat će vaš metabolizam. Dobre stvari koje će iz toga proizaći jest da ćete imati bolji fokus i time će vaša produktivnost biti veća. Imat ćete više energije i bit ćete manje podložni stresu, a stvaranjem navike tjelovježbanja poboljšat ćete svoje zdravstveno stanje i vjerojatno si produljiti život. Nipošto nemojte zaboraviti piti puno vode, treba se hidratizirati tijekom cijeloga dana!

  1. Dnevnik zahvalnosti

Pokušajte svakoga dana voditi dnevnik zahvalnosti i upisati ono lijepo što vam se dogodilo toga dana. Pisanje dnevnika zahvalnosti, upisivanjem barem triju dobrih stvari koje su vam se zbile toga dana, potaknut će vas da ojačate svoju zahvalnost, podignete svoju osviještenost za dobre stvari u svom životu. Također, istraživanjima je utvrđeno da ćete nakon mjesec dana biti radosniji od ljudi koji to ne rade. Razvijat ćete svoju mudrost i osjećaj spokoja. U svakom danu pronaći će se nešto lijepo – vjerojatno imate i ljude koji vas vole i topao obrok, često i pomoć nekog bližnjeg, lijepu riječ susjeda, ali imate i krov nad glavom, komforne uvjete života s toplom vodom i udobnom posteljom. Ovakav pristup u danu poboljšat će vašu kreativnost i imat ćete emocionalno bogatiji i ispunjeniji život.

  1. Educiranje

Čitajte knjige, slušajte audio knjige, slušajte različite podcastove o temama koje vas zanimaju. Tako ćete produbiti svoje znanje, lakše ćete ostvariti svoju uspješnost, povećat ćete svoje samopouzdanje, imat ćete osobni osjećaj napretka. Educiranjem ćete se nadahnjivati i otkrivati nove stvari i pojmove koje ne znate ili ćete jednostavno produbiti znanje o onome što već znate. Osoban rast potreban je za osjećaj samoostvarenja. Cijeli život je potrebno učiti jer uvijek možemo znati više i postati još bolji te tako pomagati društvu pomažući sebi.

  1. Vrijeme bez veze

Vrijeme bez veze nije bezvezno provedeno vrijeme. To je vrijeme u kojem ćete isključiti svoje mobilne telefone, kompjutore i ostale online uređaje koji vas drže u napetosti zbog stalnog doticaja s informacijama i ljudima. Vrijeme bez toga, vrijeme je za vas. U tom vremenu možete raditi sve već navedeno – poput educiranja, tjelovježbe ili vježbi zahvalnosti. Bilo bi najbolje kada bi sat vremena nakon buđenja i sat vremena prije spavanja isključili sve napravice i posvetili se sebi. Tako biste bolje upoznali samoga sebe, ujutro biste započeti dan u miru, bez ometanja i bez mnoštva nepotrebnih informacija koje nužno utječu na ostatak vašega dana. Nije neutemeljena narodna poslovica: Po jutru se dan poznaje. To je poslovica koju bismo svi trebali stalno imati u svojoj glavi. Kakvo ti je jutro – takav će ti biti i cijeli dan. Ako vam jutro bude mirno i ostanete li u tome vlastitom miru, bit ćete manje razdražljivi i nosit ćete taj mir tijekom cijeloga dana.

  1. Uvođenje jutarnje rutine

Kao što smo već rekli u prethodnoj točki, započinjati dan provjerom e-mailova ili trčanjem na posao uz usputne telefonske pozive, ravno je samouništenju učinkovitosti. Pokušajte stvoriti svoju osobnu jutarnju rutinu (po mogućnosti bez mobilnog telefona) – poput čitanja, molitve, meditacije, vježbanja, šetnje ili jednostavno ispijanja kave uz glazbu. Takve aktivnosti će vam pomoći da svaki dan započnete staloženo. Jutro je vaša početna točka i ona zahtijeva najveću pozornost. Jutarnju rutinu potrebno je prilagoditi sebi, jer je svatko od nas individua za sebe. Pokušajte otkriti sve ono što vama pomaže da produbite svoj osjećaj mira.

  1. Razgovarajte

Odvojite vrijeme za razgovor sa svojim najbližima. U ovom kriznom vremenu punom zabrana možda je teško ostvariti kontakt oči u oči, ali tehnologija nam omogućuje jako puno. Odvojite vrijeme i nazovite svoje prijatelje, obitelj i razgovarajte s njima. Razgovor s bližnjima obično smiruje, pruža osjećaj sigurnosti i prihvaćanja. Verbaliziranje, izgovaranje svojih negativnih misli i osjećaja pomaže da vas one prestanu zaokupljati i prekomjerno opterećivati. Zato je važno imati dobre prijatelje na koje se možete osloniti. Osim toga, sada ima više besplatnih online savjetovanja i linija za pružanje psihološke pomoći, što vam također može pomoći.

  1. Plan za dan

Stvaranje rasporeda i planiranje pomaže u osjećaju kontrole života, čak i u trenucima kada realne kontrole nema. Možete si odrediti vrijeme kad ćete ići na spavanje i vrijeme kad ćete ujutro ustati. Odredite si kada ćete doručkovati, kada  trenirati, kada se educirati, kada raditi posao, kada razgovarati s prijateljima, kada pisati dnevnik zahvalnosti, kada ćete biti bez-veze i tako povećajte osjećaj kontrole. To je naša osobna percepcija, a osjećaj gubitka kontrole uzrokuje osjećaj stresa. Stoga prevenirajte svoj stres tako da se dobro organizirate. To možete raditi navečer prije spavanja za idući dan ili ujutro kad ustanete za dan koji je pred vama.

Kreirajte svoj vlastiti oslonac i držite ga se! Pomoći će vam sada, a možda još i više u nekim boljim vremenima nakon ove krize…

Sretno!

Zrinka Štetić, mag. psych

zrinkastetic@gmail.com

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *