Dobro jutro u kućnoj karanteni!

Je li uopće moguće biti produktivan u ovo doba života u kućnoj karanteni? Kako zadržati produktivnost, koliko uopće raditi kod kuće i na koji način? Kako uopće ostvariti nešto u takvim okolnostima? Često ostajemo dokasna budni da bismo završili neki posao, ali pitanje je poboljšava li to našu produktivnost? Ponekad mislimo da je mjera produktivnosti upravo vrijeme koje utrošimo radeći neki posao – ali nije baš tako: glavno mjerilo produktivnosti jest rezultat našega rada, a ne vrijeme provedeno u radu. Da bismo postali produktivniji nužno je pametno se organizirati.

Najbitnije pri radu od kuće jest pravilan ritam spavanja. Pokušajte si odrediti svakodnevnu rutinu: kada ćete ići na spavanje i kada ćete ustati. Takav pristup pomaže nam da zadržimo osjećaj kontrole nad vlastitim životom. Različita istraživanja pokazuju da je najbolje vrijeme za spavanje od 22 do 5 sati. Ako vam je to ipak malo prerano, možete si odabrati neko drugo vrijeme, ali najbitnije je da redovito imate 7-8 sati sna. Naime, dokazano je da su višak, ali i manjak sna među glavnim uzrocima preuranjene smrtnosti. Stoga pokušajte svaku večer u vrijeme koje si odredite leći u prozračenu i ohlađenu prostoriju da biste zaspali što prije i probudili se što ranije!

Nakon buđenja bi bilo dobro imati svoj osobni jutarnji ritual. On bi se trebao sastojati od tri ključne stvari koje možete obavljati svako jutro u prvom satu nakon buđenja:

  1. Prvih 20 minuta vašeg jutra neka bude usmjereno na vaše tijelo: imajte neku vrstu tjelovježbe. Ona treba biti primjerena vašim godinama i preferencijama. Danas postoje mnoge aplikacije za računala i pametne telefone koje nude prikladan trening te možete uz pomoć neke od njih krenuti u dan kratkom vježbom. Jutarnja tjelovježba donijet će vam više koristi, poput povećanog osjećaja energije u danu, boljeg zdravlja, učvršćivanja imuniteta kojim ćete potencijalno prevenirati mnoge bolesti (pa i koronu). Osim toga, s obzirom na to da svoje dane provodite u karanteni, tjelovježba će vam pomoći da ostanete u kondiciji i da ne nagomilate višak kilograma. Također, stvaranje zdrave navike pomoći će vam i u životu nakon karantene.
  2. Drugih 20 minuta vašeg jutra neka bude usmjereno na vaš psihološki i duhovni aspekt: to vrijeme iskoristite za neku vrstu meditacije. Stvorite svoj osobni oblik meditacije koji može činiti dnevna zahvalnost za sve lijepe događaje iz prethodnog dana, jutarnja molitva ili ponavljanje određenih rečenica koje će vas osnažiti i stvoriti osjećaj zahvalnosti. Ako mjesec dana ustrajete u tome, moći ćete primijetiti da se osjećate sretnije i zadovoljnije sobom.
  3. Posljednjih 20 minuta prvoga sata bilo bi dobro da bude usmjereno na vaš intelekt. Neka to bude vrijeme posvećeno edukaciji. Pročitajte nešto iz područja koje vas zanima ili poslušajte podcast nekog intelektualca. Tih nekoliko minuta će biti dovoljno da se u danu osjećate inspirirano i nadahnuto, a dugoročno gledano, puno ćete naučiti zahvaljujući tom kratkom vremenu.

Nakon toga se otuširajte i uredno odjenite, pospremite svoj krevet i svoju sobu te napravite popis aktivnosti za taj dan. Prije nego počnete čitati prispjelu elektoničku poštu i druge poruke, uzmite papir i olovku i zapišite stvari koje danas trebate obaviti. Bilo bi dobro da te aktivnosti budu ostvarive u današnjem danu. Vremenski ih uokvirite i odredite si svakih sat vremena kratak predah (možda tako da na mobitel stavite podsjetnik za pauzu), što je važno da biste zadržali optimalnu razinu fokusa u radu. Najbitnije je da ne pokušavate raditi više stvari u isto vrijeme, jer produktivan multitasking nije moguć! Pokušajte si kod kuće osigurati i urediti kutak, po mogućnosti i fizički odvojen, u kojem ćete biti koliko-toliko u miru od ostalih ukućana i slobodni za rad.

Većina redovitih aktivnosti koje obavljamo postaju navika. Zato bi bilo dobro da i ovi savjeti postanu vaša navika, što ih češće budete činili postajat će vam lakše. Svaka nova navika u početku je teška, prilikom usvajanja često neuredna, ali naposljetku postane prekrasna i višestruko korisna. Stoga budite ustrajni, nemojte se prebrzo obeshrabriti i vidjet ćete vlastite rezultate na koje ćete biti ponosni!

 

Zrinka Štetić, mag. psych

zrinkastetic@gmail.com

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *